ورود / عضویت

نام کاربری (ایمیل)

رمز عبور

ثبت نام

خبر نامه الکترونیکی

نظر سنجی

کدام مطلب سایت برایتان مفید تر است؟
بازار کار
وبلاگ ها
اخبار
کنفرانس ها
مشاهده نظرات

تجارب برتر

داخلی خارجی

مطالب مربوط به این قسمت به نمایش در می آید مطالب مربوط به این قسمت به نمایش در می آید مطالب مربوط به این قسمت به نمایش در می آید مطالب مربوط به این قسمت به نمایش در می آید

پیوند ها

آمار بازدید

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 48
بازدید کل : 213858

آموزش >> تکامل: از مدیر تا رهبر

تاریخ ورود : 1393/10/06

مدیران صبح یک روز تعطیل از خواب بیدار نمی شوند در حالی که مدیر ارشد شده باشند. مدیر ارشد شدن یک فرآیند تکاملی و تدریجی است. با این که برخی ویژگی های رهبری شرکت می تواند به صورت ذاتی در کسی موجود باشد اما دیگران نیز می توانند بیاموزند. کسانی که بطور طبیعی رهبر به دنیا نیامده اند به زمان احتیاج دارند تا برای تبدیل شدن از مدیر به یک رهبر واقعی مهارت ها و تکنیک های لازم را بیاموزند.همچنین آن ها به زمان نیاز دارند تا اثر بخشی مهارت های بدست آورده خود را در دنیای واقعی بسنجند.

فرآیند رهبری شرکت  می تواند به شش مرحله ذیل ریز شود:

مرحله1: شروع به پرسیدن سوال های جهت دار کنید. رهبری شرکت  که به دنبال شکوفا شدن است نمی تواند به راحتی در اتاق کنفرانس راه برود و به کارمندان بگوید امور را اداره کنند، به ویژه اگر کارمندان به محیط انجام دستورات به همان صورت گفته شده عادت کرده باشند.بطور مثال: سوال از کارمندان در مورد راه حل های آن ها در مورد کاهش مدیریت دیکتاتورمابانه.

مرحله2: پس از پرسیدن سوال های ابتدایی، به پاسخ های تیم گوش دهید و سوال های بیشتر بپرسید. این یک مرحله بازخوردی و تجزیه و تحلیلی است. مدیر-رهبر باید سوال های ابتدایی پرسیده سپس بسته به پاسخ هایی که این سوال ها تولید می کنند، سوال های پی درپی بپرسد.

مرحله3: به ایده ای کوچک نیز توجه کنید.این کار اولین قدم واقعی مدیریت برای تبدیل شدن به رهبر است. به گروه اجازه دهید تا بر ارائه ایده ای از خودشان تلاش کنند. منابعی را که تیم نیاز دارد را فراهم کرده و برای آزمودن نتایج اعضای تیم را توانمند کنید. سپس به تحلیل گروه گوش دهید.

مرحله4: به چرخه سوال و پاسخ ادامه دهید. به عنوان نتایج فرآیند، ایده های عملی به قانون تبدیل می شوند و استثنایی در ارائه نتایج کسب و کار نیست.

مرحله5: برای تمرکز بر ایده های ساخته شده توسط گروه، "زمان تفکر" ایجاد کنید. در هر دو مورد کمی مانند زمان، پول و تعداد تولید  و کیفی مانند ارزش، کیفیت و تغییرات پویای اجتماعی، نتایج را اندازه بگیرید.

مرحله6: برای گروه داستان تعریف کنید. داستان های شکست و موفقیت انتخاب کنید و مشخص کنید از این داستان ها چه نتایجی می توان گرفت. یافته های خود را با تیم در میان بگذارید. چرا تیم موفق بود؟ چرا پروژه آن گونه که طراحی شده بود از کار در نیامد؟ در علم، هیچ آزمایشی منجر به شکست نیست، تنها می توان گفت اطلاعات از یک فرضیه حمایت می کنند یا نسبت به آن در قالب تردید قرار می گیرند. سوالات بیشتری بپرسید و به مرحله 3 بازگردید.

منبع:-Brady Mick /http://www.talentmgt.com